Niet zomaar een SEA-functie
Als junior online marketeer is mijn carrière als SEA specialist van start gegaan bij 2BeFresh. Met enige ervaring in betaalde media en SEO ben ik aan de slag gegaan en binnen het team naar steeds meer zelfstandigheid gegroeid. Ik ben altijd al commercieel ingesteld geweest en goed met cijfers, een skillset dat het juist onderstel was om door te groeien tot een volwaardige SEA specialist met behulp van team 2BeFresh.
Inmiddels werk ik al 2 jaar als SEA specialist in het hechte team van 2BeFresh. Deze functie gaat echter net iets verder dan alleen het beheren van campagnes in Google Ads. Ook Facebook-campagnes en het doormeten van belangrijke data zijn onderdeel van het takenpakket.
Deze functie heeft mij ontzettend veel geleerd, niet alleen over de tools en platformen die je gebruikt bij het beheren van campagnes, maar ook hoe mensen denken. Door het constant testen van je eigen hypothese die vervolgens door middel van data wel of geen succes laten zien, leer je erg veel over (online)marketing principes die vervolgens in alle gebieden van marketing toegepast kunnen worden. Denk hierbij aan het gebruiken van verschillende beelden, de opbouw van je funnel, het inzetten van betaalde conversiemogelijkheden, de intentie achter bepaalde zoekopdrachten, etc.
Je leert veel over de businessmodellen van je klanten en hoe jij je marketingbudgetten afstemt om zo veel mogelijk nieuwe business aan te trekken voor deze bedrijven. Samen met je klanten overleg je wat de KPI’s zijn om een succesvolle campagne op te zetten en stuur je maandelijks met deze klanten je campagnes en budgetten bij. Met het werk als SEA specialist bij 2BeFresh laat je niet alleen je klanten groeien, je ontwikkelt zelf ook enorm als persoon. Zeker als je hier zelf ook vol op inzet.
Het werken bij 2BeFresh en de functie als ads specialist is erg dynamisch. Naast het beheren van betaalde campagnes ben ik ook dé persoon die alles regelt omtrent Google Analytics en Google Tag Manager. Hierdoor ben je op een dag met veel verschillende projecten tegelijkertijd bezig. Van het doormeten van conversies en het inrichten van een online dashboard met de belangrijke resultaten tot een strategie afstemmen waarin SEO en SEA elkaar versterken in de online marketingactiviteiten. Daarbij groei je ernaartoe om een eigen portfolio op te bouwen met de klanten waar jij verantwoordelijk voor bent en precies weet hoe jij hun core business naar nieuwe, potentiële klanten moet communiceren via de grote advertentieplatformen.
Werken met data en betaalde media betekent ook dat je constant te maken hebt met nieuwe trends en ontwikkelingen in de markt. Aangezien jij hier bovenop zit met je werkzaamheden, is het jouw taak om te onderzoeken hoe 2BeFresh haar online marketing kan versterken met het inzetten van deze technologische ontwikkelingen. Je werkt dus niet alleen voor klanten; een onderdeel van je functie is het onderzoeken van nieuwe kansen.
Hou jij van keiharde resultaten die goed worden doorgemeten en kloppende cijfers als het gaat om offerte aanvragen, e-commerce omzet en andere conversies? Wil jij samen met het SEO-team strategie afstemmen om onder andere website content te optimaliseren, advertentierelevantie omhoog te krikken en samenwerken naar een groeiende, tevreden klant? Dan is de functie SEA-specialist bij 2BeFresh een mooie uitdaging voor je.